VAKature - Penningmeester

Vacature

De VAK in Delft is dé plek voor inspirerende kunstlessen en cursussen. Met meer dan 100 docenten bieden we dagelijks lessen in muziek, theater, beeldende kunst, dans, schrijven en body & mind. Daarnaast organiseren we regelmatig projecten, concerten en exposities. Wegens het vertrek van onze huidige penningmeester, zoeken wij een enthousiaste opvolger.

Penningmeester

Heb jij veel affiniteit met kunsteducatie en amateurkunst? Heb je bestuurlijke en zakelijke ervaring op financieel gebied en ben je in staat een actieve rol te vervullen bij de financiële menings- en besluitvorming van het bestuur? Dan nodigen we je graag uit te reageren op deze vacature. 

Waar kom je terecht?

De VAK in Delft is een coöperatieve vereniging die kunsteducatie mogelijk maakt door studio’s en ateliers aan te bieden en docenten te ondersteunen met financiële administratie, marketing en communicatie. Het 6-koppig bestuur, benoemd door de Algemene Ledenvergadering, heeft de meeste bevoegdheden gedelegeerd aan de directeur, die verantwoordelijk is voor de dagelijkse gang van zaken. Het bestuur houdt toezicht en onderschrijft de Governance Code Cultuur, Fair Practice Code en Code Diversiteit & Inclusie. Bestuursleden worden benoemd voor 3 jaar, met mogelijkheid tot verlenging, en spelen een actieve rol in beleidsontwikkeling en professionalisering van de organisatie.

Jouw rol als penningmeester

Als penningmeester bij De VAK ben je medeverantwoordelijk voor de financiële gezondheid van de organisatie. Je controleert de jaarrekening en kwartaalrapportages, kijkt mee en adviseert met het opstellen van de meerjarenbegroting. Je bewaakt de begroting, signaleert afwijkingen en stelt bij waar nodig.

Tijdens bestuursvergaderingen licht je financiële rapportages toe en bereid je besluitvorming voor. Je geeft financieel advies aan de directeur en het bestuur, en helpt indien nodig met fondsenwerving.Daarnaast beheer je de bankrelaties en verzekeringsportefeuille, en zorg je voor correcte inschrijvingen in het Handelsregister en UBO-registers. Kortom, jouw advies zorgt mede voor een stabiele financiële basis, zodat De VAK kan blijven groeien als hét centrum voor de kunsten van Delft. De tijdsbesteding bedraagt gemiddeld 4 uur per week.

 Het gaat om een onbezoldigde functie (m.u.v. max toegestane vrijwilligersvergoeding). Eventuele kosten worden uiteraard vergoed.

Wat bieden wij?
  • Onderdeel van een coöperatieve vereniging gericht op kunsteducatie
  • Samenwerken in een enthousiast en professioneel team
  • Benoeming voor drie jaar met mogelijkheid tot verlenging
  • Actieve rol in beleidsontwikkeling en professionalisering van De VAK
Het gevoel van leegte 1
Wat zoeken wij?
  • HBO of academisch werk- en denkniveau
  • Bestuurlijke en financiële ervaring
  • Inzicht in maatschappelijke en politieke verhoudingen
  • Ervaring met fondsenwerving en subsidieaanvragen
  • Woonachtig in Delft of omgeving
Interesse?

Stuur je motivatie en CV vóór 30 september naar secretaris Peter Laskewitz (p.laskewitz@hotmail.com). Voor meer informatie, neem contact op met voorzitter Tom Palms (06-49690317) of de huidige penningmeester Frans de Jong (06-51300618).

Wat zijn onze media voorwaarden?

De VAK laat regelmatig fotoreportages maken van cursussen, voorstellingen en uitvoeringen. De foto’s kunnen gebruikt worden voor publiciteitsdoeleinden op de website, cursusbrochure, etc. Met het ondertekenen van het inschrijfformulier verklaart de cursist of zijn of haar wettelijk vertegenwoordiger akkoord te gaan met de publicatie van dit materiaal. Meer info