Dinsdag 12 januari heeft de premier aangekondigd dat de lockdown verlengd wordt tot en met 9 februari. Dat betekent helaas dat De VAK tot die tijd geen lessen op locatie geeft.
Meer informatie.
Over de VAK
Docenten

Jota Papadopoulou
Muziek docent
Jota begon op 8-jarige leeftijd met piano spelen in Thessaloniki, Griekenland. Ze is begonnen met klassiek onderwijs bij lerares Inessa Symonidou en afgestudeerd met een A.
Na 1 jaar in Duitsland te hebben gewoond, vervolgde ze uiteindelijk haar muzikale studies aan Codarts bij Wereld Muziek afdeling, waar ze het laatste jaar afstudeerde met een beurs.
Ze besloot in Nederland te blijven om de muziekmogelijkheden te onderzoeken. De afgelopen jaren heeft zij in verschillende settings gewerkt, duo met zangers of blaasinstrumenten, salsabanden, soms latin-jazzkwartetten. Daarnaast werk ze in samenwerking met dansers en als begeleiding voor koren. Ze werkt momenteel vooral aan eigen composities (richting latin-jazz).
“Lesgeven vind ik heel leuk! Het gaat mij om de band met elke student op te bouwen. In mijn lessen wil ik een gezonde techniek - door goede gewoonten op te bouwen - combineren met oortrainingsspelletjes en geschikt repertoire. Wat ik heel belangrijk vind, is dat mijn studenten creatief blijven in alle fasen van het leerproces en dat pianospelen niet mechanisch is. Ik vind heel belangrijk om mijn studenten te zien glimlachen, lachen en plezier hebben!”
Na 1 jaar in Duitsland te hebben gewoond, vervolgde ze uiteindelijk haar muzikale studies aan Codarts bij Wereld Muziek afdeling, waar ze het laatste jaar afstudeerde met een beurs.
Ze besloot in Nederland te blijven om de muziekmogelijkheden te onderzoeken. De afgelopen jaren heeft zij in verschillende settings gewerkt, duo met zangers of blaasinstrumenten, salsabanden, soms latin-jazzkwartetten. Daarnaast werk ze in samenwerking met dansers en als begeleiding voor koren. Ze werkt momenteel vooral aan eigen composities (richting latin-jazz).
“Lesgeven vind ik heel leuk! Het gaat mij om de band met elke student op te bouwen. In mijn lessen wil ik een gezonde techniek - door goede gewoonten op te bouwen - combineren met oortrainingsspelletjes en geschikt repertoire. Wat ik heel belangrijk vind, is dat mijn studenten creatief blijven in alle fasen van het leerproces en dat pianospelen niet mechanisch is. Ik vind heel belangrijk om mijn studenten te zien glimlachen, lachen en plezier hebben!”