Versterk je danstechniek met behulp van Pilates

In deze lessen leer je de basis Pilates oefeningen met aanvullende rek en krachttraining. Pilates is met name bedoeld als techniek om het spierstelsel van binnenuit te versterken om (dans)blessures te voorkomen. Door middel van de Pilates techniek vergroot jij de controle over jouw lichaam. Ben jij klaar om fit en sterker te voelen?

Pilates Based Workout 18+

De cursus is bedoeld voor 18 jarigen en ouder. Op elke leeftijd kan je beginnen met Pilates. In de cursus streven we ernaar om jouw lichaam te versterken, zodat je minder of geen (dans)blessures oploopt. Om deze cursus te volgen is geen ervaring nodig.

Wat leer je tijdens de Pilates Based Workout?

Joseph Pilates is de uitvinder van de Pilates techniek. Zijn techniek is vooral gericht op je natuurlijke korset van buik- rug- en bekkenspieren die je lichaam in balans brengen en je wervelkolom ondersteunen en verlengen.
De oefeningen zijn een combinatie van kracht, souplesse, lichaamscontrole en bewuste ademhaling. Je gaat een betere balans ontwikkelen tussen lichaam en geest. Wat je danstechniek ten goede komt. 

Je begint met oefeningen op de mat waarbij vooral je buik en rugspieren de aandacht krijgen. Gedurende de cursus zal je het volgende bereiken:
Voorkomen van blessures; Ontwikkelen van evenwicht; Balans tussen lichaam en geest; Vergroten van zelfvertrouwen; Verbeteren van je concentratie vermogen; Ontwikkelen van zelfdiscipline; Ondersteuning voor jouw danslessen. 

Wat zijn de lesvormen?

De Pilates Based Workout 18+ bestaat uit een groep van maximaal 15 leerlingen.

Wat moet ik aanschaffen of meebrengen voor Pilates?

Je hebt nodig:
-Weerstandband. Onder andere hier te koop.  

-Gemakkelijke trainingskleding zoals o.a. legging en t-shirt o.i.d.

-Er zijn matten aanwezig, maar je mag ook je eigen mat meenemen.

Schrijf je in!

Schrijf je in via de inschrijfbutton bovenaan de pagina.

Een waardevolle aanvulling op jouw dans-yoga-en sport activiteiten of gewoon als training. Schrijf je vandaag nog in.

[English]

Are you ready to feel fit and strong with Pilates Based Workout?

Physical trainer Joseph Pilates introduced Pilates to the USA in the 1920s as a way to help injured athletes and dancers safely return to exercise and maintain their fitness. Pilates lengthens and stretches all the major muscle groups in your body and is suitable for everyone.

Pilates tones muscles and increases physical strength & control. It improves flexibility & posture and stabilises your spine which improves physical coordination and balance. It rehabilitates and prevents injuries as well as increases overall body awareness. Apart from the physical benefits, Pilates also improves concentration.  Deep breathing increases lung capacity and air/blood circulation which aids relaxation and helps relieve stress & anxiety.

In this course, you will learn the basic Pilates exercises with additional stretching and strengthening exercises. No experience is needed

What you need to bring?
-
 Resistance band. You may purchase it here  
- Legging and t-shirt 
-There are yoga mats available, however you are welcome to bring yours.

Strengthen your dance technique with Pilates. A valuable complement to your dance-yoga- and sports activities or simply as training.

Click ‘Inschrijven' now and see you in class!



Instagram
Facebook
LinkedIn
Eigen website van docent